Toegangkelijkheid oevers

Dinsdag, 15 augustus 2017

Steeds meer visplekken binnen de Noordoostpolder verdwijnen of de toegang hiertoe word ons onmogelijk gemaakt. Zo zijn we een aantal jaren geleden al het Kadoelermeer kwijtgeraakt omdat staatbosbeheer dit afsloot met hekwerken. Als alternatief zouden we visplaatsen krijgen bij de inlaat van het waterloopkundig lab maar tot op heden is dit nog nooit geregeld. De oever van de Zwolse vaart tussen Emmeloord en Marknesse is niet meer toegankelijk door natuurvriendelijke oevers en hetzelfde geld voor de Lemstervaart bij de Ruttense brug. Wij dachten hier een mooie oplossing voor te hebben door 25 visvlonders daar te plaatsen en wij hadden ook begrepen dat dit mocht. Helaas ligt de provincie dwars en we zullen de vlonders moeten verwijderen.

Nu is de provincie voornemens om ook aan de Urkervaart aan de kant van de Urkerweg de oevers natuurvriendelijk te maken en ze starten hiermee op 4 september aanstaande. ( zie foto onder bericht ) Graag roepen wij u allen op om als sportvisser een brief te sturen naar Provincie Flevoland over het feit dat we zo langzamerhand nergens meer normaal onze hobby kunnen beoefenen terwijl we wel gewoon voor de visrechten moeten betalen. We hebben eventueel een voorbeeldbrief voor u en deze kunt u opvragen door een mailtje te sturen naar info@poldervoorntje.nl
Ik hoop op veel respons vanuit de leden zodat men misschien eens in de gaten krijgt dat de hengelsport een grote partij is om rekening mee te houden en wellicht kunnen we daarna bij de provincie naar een oplossing kijken.