Jeugdviswedstrijden

Start jeugdviswedstrijden HSV ’t Poldervoorntje 2024

Op woensdagavond 15 mei start weer de jeugdcompetitie (8 t/m 16 jaar) van HSV ‘t Poldervoorntje. Deelname is uitsluitend voor (jeugd)leden van ’t poldervoorntje, dus al in bezit van (Jeugd)VISpas.

Lid worden kan op de volgende manieren:

• (jeugd)vispas kopen bij de “Pets Place” in de Lange Nering. (de kosten voor 2024 bedragen € 22,00)
  • Online via de website: www.poldervoorntje.nl (de kosten voor 2024 bedragen € 22,00 en printer om te printen is noodzakelijk)
  • Op zaterdag 25 mei  verzorgen onze vismeesters een jeugdviscursus. Na het volgen van deze cursus ontvang je een visdiploma en jeugdvispas. Daarnaast krijg je ook een hengel met tuigje gratis mee naar huis, zodat je gelijk kunt gaan vissen. Meer informatie over deze cursus kan je vinden op www.poldervoorntje.nl onder tabblad “jeugd”.(de kosten voor deelname aan deze viscursus, incl. drinken, lunch, lesmateriaal, lidmaatschap 2024 en jeugdvispas 2024 bedragen € 27,50)

Dan weer terug naar de wedstrijden.

Tijdens de wedstrijden zijn er opgeleide vismeester(s) en viscoaches aanwezig die je kunnen helpen en begeleiden bij het vangen van een visje. Zij zijn duidelijk te herkennen aan hun kleding en zullen zich voorafgaand aan de wedstrijd even voorstellen.
Op woensdagavond 3 juli is de uitreiking van de bekers voor de 1e, 2e en 3e plaats. Ook is er prijs voor de “grootste vis” en een aanmoedigingsprijs.
Na afloop van iedere wedstrijd is er voor elke deelnemer een prijs beschikbaar gesteld door onze sponsor “Comfort Kasten”. Iedere deelnemer heeft dus altijd een prijs!

De wedstrijden worden op de volgende data gevist:

• Woensdag 15 mei locatie volgt nog.
  • Woensdag 22 mei locatie volgt nog
  • Woensdag 29 mei locatie volgt nog.
  • Woensdag 5 juni locatie volgt nog.
  • Woensdag 12 juni locatie volgt nog.
  • Woensdag 19 juni locatie volgt nog.
  • Woensdag 26 juni locatie volgt nog.
  • Woensdag 3 juli  Buurthuis de Erven. BBQ + Prijsuitreiking (deze wedstrijd telt niet mee)

Wat neem je zelf altijd mee?

• Hengel met dobber. (telescoop of in- oversteek hengel. Maximaal 6 meter lang!)
  • De Jeugdafdeling zorgt voor gratis maden. Wil je met ander aas, zoals mais, wormen, brood o.i.d. vissen? Dan moet je dat zelf meenemen.
  • Leefnet. Minimaal 1,5 meter lang i.v.m. het welzijn van de vis.
  • Hakensteker.
  • Doekje voor je handen.
  • (jeugd)vispas 2024 met boekje of de visplanner app op je smartphone.

De eerste wedstrijd kunnen wij gratis een hengel, leefnet en een hakensteker voor je verzorgen. Deze materialen krijg je tijdens de wedstrijd van ons te leen en moeten na afloop van de wedstrijd weer schoon en netjes worden ingeleverd. Aas voor aan de haak en doekje moet je wel zelf meenemen. De volgende wedstrijden zal je zelf voor al deze materialen moeten zorgen.
Als je je opgeeft voor de viscursus van 25 mei, dan krijg je van ons al gratis een hengel met tuigje en hakensteker die je voor de wedstrijden kunt gebruiken. Je hoeft dan alleen zelf nog maar een leefnet te regelen. Misschien kan je die wel lenen van een vissende opa, buurman of tante.
Ben je van plan om een leefnet te kopen? Google dan eerste even op het woord “leefnetcode”. Hier staan namelijk een aantal eisen waaraan een goed leefnet hoort te voldoen. Er zijn namelijk ook veel netten te koop die echt slecht zijn voor de vissen. (leefnetten van de Action, Lidl of Aldi e.d. zijn niet geschikt)
Zorg er in ieder geval voor dat het net minimaal 1,5 meter lang is, fijne mazen/openingen heeft en zacht aanvoelt. Bij veel leefnetten heb je ook een pen nodig die je in de grond kunt steken en waar je het net aan kunt bevestigen. De winkelier kan je hierin wel adviseren.

Wat is ook handig, maar niet noodzakelijk, om mee te nemen?

• Stoeltje of kleed om op te kunnen zitten.
  • Schepnet voor de “grootste vis”.
  • Viskoffer met reserve materiaal.
  • Beetje lokvoer. (geen kilo’s)
  • Iets te drinken. Zeker wanneer het warm is

Wat zijn de regels:

Leeftijd van 8 t/m 16 jaar. Loten om 18.30 dus zorg dat je er op tijd bent! Er wordt gevist van 19.00 tot 20.30 uur. Beste 4 wedstrijden tellen mee voor het eind klassement en de bbq-wedstrijd op 3 juli telt niet mee!
Vissen op gewicht en op punten. (100 gram is 1 punt).  De visser zorgt zelf voor: voer, maden, leefnet van minimaal 1,5 m lang, schepnet, hengel en klein materiaal.
Tijdens het vissen mogen de ouders kijken, maar ze mogen de jeugd op geen enkele manier helpen, daar zijn eventuele begeleiders voor aanwezig. De laatste wedstrijd zal ook de prijs uitreiking zijn van de vijf voorgaande wedstrijden.

Opgave voor deelname aan de jeugdviscursus via: jeugdafdeling.poldervoorntje@xs4all.nl
Gebruik dit mailadres ook als je nog vragen of opmerkingen hebt.

Tot woensdagavond 15 mei!

Jeugdafdeling hsv ’t Poldervoorntje.