JeugdVISpas

Het is lekker weer en je hebt ineens zin om te gaan vissen. Je pakt je hengel en de rest van de visspullen om naar de waterkant te gaan. Maar mag je nu zomaar overal gaan vissen?

Eigenlijk heb je overal een visvergunning (meestal VISpas) nodig. Ben je ouder dan 14 jaar dan heb je altijd een VISpas nodig! Wanneer je nog geen 14 jaar oud bent, mag je meevissen onder begeleiding van een volwassene die in het bezit is van een VISpas. Je mag dan vissen met één hengel en aangewezen aassoorten als brood, deeg, maden, wormen, etc..

JeugdVISpas vrijwel altijd verplicht!
Wanneer je niet kan meevissen onder begeleiding van een volwassene moet je vrijwel altijd een jeugdVISpas hebben om te mogen vissen.

Leeftijdsgrens

Als leeftijdsgrens voor de jeugdVISpas of VISpas geldt: Ben je op 1 januari 13 jaar of jonger, dan kom je in aanmerking voor een jeugdVISpas.
Daarmee mag je het hele kalenderjaar vissen ook al word je in mei bijvoorbeeld 14 jaar.
Ben je op 1 januari 14 jaar, dan heb je de gewone VISpas nodig.

Lees hier alles over de jeugdvispas! En neem ook eens een kijkje op www.stekkie.nl

Word jeugdlid van onze hengelsportvereniging en krijg je eigen jeugdVISpas!
Voor jeugdige sportvissers heeft onze vereniging diverse activiteiten en viswedstrijden, kijk daarvoor bij het kopje Jeugd.

Voor de prijs verwijzen wij u door naar Lidmaatschap