Lijst van viswateren

Samen met je VISpas of Kleine VISpas vormt je Lijst van viswateren de schriftelijke toestemming om ergens te mogen vissen. In de lijsten van viswateren zijn de wateren opgenomen, waar je mag vissen met het betreffende document. Om de lijst van viswateren digitaal te raadplegen verwijzen wij uw door naar de site van Sportvisserij Nederland.

Onderstaande link verwijst u naar PDF bestanden van de landelijke lijst van viswateren.

lijsten van viswateren

Met het lidmaatschap van 't Poldervoorntje heeft u tevens het recht om in onderstaande wateren te vissen:
Dit zijn tevens de wateren die zijn vrijgegeven om met de weekvergunning te vissen.

Wateren waarin gevist mag worden in Emmeloord:

Haven bij Hotel van der Valk aan het Hooiland, hiervoor gelden de volgende regels:
Vissen is toegestaan voor leden van een hengelsportvereniging uit de Noordoostpolder.
Vissen is toegestaan voor gasten/relaties hotel van de Valk mits in bezit van een geldige (dag) vergunning, af te halen bij de receptie.
Vissen vanuit een visbootje is niet toegestaan.
Alle gevangen vis dient levend te worden teruggezet in de haven.
Het is verboden een auto op het gras te zetten of op het gras te parkeren.

Gemeentewateren Emmeloord:
1. Haven aan het Pinkewad, tot Espelervaart.
2. Wijkparken, West- en Espelervaart.
3. Haven aan Schorpioenstraat, tot Espelervaart.
4. Haven aan de Pallasstraat, tot Urkervaart.
5. Insteekhavens industrieterrein Zuidervaart, tot Urkervaart.
6. Stadsgracht, tot Espeler- respectievelijk Lemstervaart.
7. Wijkpark de Zuidert, tot Zwolsevaart.
8. Wijkpark de Erven.
9. Wijkpark Emmelhage.
10. Wateren op de diverse industrieterreinen voor zover ze bereikbaar zijn
via de openbare weg.

Gemeentewateren Marknesse:
1. Stadsgracht, tussen Oudeweg en Emmeloordseweg.
2. Wijkpark in nieuwbouwwijk.
3. Wateren op het nieuwe industrieterrein.

In de wijkparken moet snoek en karper teruggezet worden.
Alle gevangen aal/paling dient onmiddellijk in hetzelfde water te worden teruggezet.

LIjst van viswateren kwijt? Een nieuwe lijst van viswateren is verkrijgbaar bij ons verkoopadres of kunt u hier uitprinten