De Erven

Het water:
Wijkpark De Erven is als stadswater binnen Emmeloord het grootst van allemaal wat wateroppervlakte betreft. Helaas kun je niet overal bij het water komen omdat dit park zich midden door de woonwijk slingert. Wel zijn nagenoeg alle grotere vijvers uitstekend bevisbaar al staan er zomers wel veel waterplanten.

Vissoorten:
Voorn en brasem zijn algemeen voorkomend en juist door de vele waterplanten komt hier ook ontzettend veel zeelt voor met echt grote exemplaren van 60 cm! Ook karper en spiegelkaper zijn hier goed vertegenwoordigd met vissen van ruim boven de 20 pond. Ook is dit park zeer geschikt om een rondje met kunstaas te maken zoals Jerkbaits of pluggen. Op bijna elke 20m2 water bevind zich wel een snoek met uitschieters van boven de meter. Ook de vliegvissers kan zijn hart hier ophalen, het heldere water met de grote hoeveelheid ruisvoorn maken dit water erg geschikt voor de vliegenlat.

Bijzonderheden:
Visrecht ‘t Poldervoorntje
Alleen te bevissen voor leden van een hengelsportvereniging uit de Noordoostpolder.
Meenemen karper en snoek verboden!!