Viswater

De Erven

De Erven:

Het water:
Wijkpark De Erven is als stadswater binnen Emmeloord het grootst van allemaal wat wateroppervlakte betreft. Helaas kun je niet overal bij het water komen omdat dit park zich midden door de woonwijk slingert. Wel zijn nagenoeg alle grotere vijvers uitstekend bevisbaar al staan er zomers wel veel waterplanten.

Vissoorten:
Voorn en brasem zijn algemeen voorkomend en juist door de vele waterplanten komt hier ook ontzettend veel zeelt voor met echt grote exemplaren van 60 cm! Ook karper en spiegelkaper zijn hier goed vertegenwoordigd met vissen van ruim boven de 20 pond. Ook is dit park zeer geschikt om een rondje met kunstaas te maken zoals Jerkbaits of pluggen. Op bijna elke 20m2 water bevind zich wel een snoek met uitschieters van boven de meter. Ook de vliegvissers kan zijn hart hier ophalen, het heldere water met de grote hoeveelheid ruisvoorn maken dit water erg geschikt voor de vliegenlat.

Visrecht ‘t Poldervoorntje
Alleen te bevissen voor leden van een hengelsportvereniging uit de Noordoostpolder.
Meenemen karper en snoek verboden!!

Haven bij Hotel van der Valk

Haven bij Hotel van der Valk:

De Haven bij van der Valk

Het water:
Wellicht een van de mooiste wateren binnen Emmeloord. Zowel met de vaste hengel als met de feeder kun je hier het hele jaar rond uit de voeten. In de winter kun je hier goed snoek vangen en in de zomer is het juist een mooie karperstek..

Vissoorten:
Voorn en brasem zijn algemeen. Op karper en snoek is goed gericht te vissen.

Meenemen van vis verboden!!,
Alle vis moet worden terug gezet!

Park "De Zuidert"

Park "De Zuidert":

Het water:
Wijkpark De Zuidert is als stadswater binnen Emmeloord het kleinst van allemaal. Toch zwemmen hier grote oude karpers rond die ooit uit het Ganzendiep zijn gekomen. Het grootste exemplaar is oven de 30 pond! Daarnaast zit er veel ruisvoorn en baars in dit park zodat de vliegvissers hier zijn hart kan ophalen.

Vissoorten:
Voorn en baars zijn algemeen. Karper en zeelt zijn hier ook te vangen, brasem is hier minder aanwezig. Het bestand snoek is hier minder groot als in de andere parken.

Visrecht ‘t Poldervoorntje
Meenemen karper en snoek verboden!!

Casteleijnsplas

Casteleijnsplas:

Het water:
De Castelijnsplas is wellicht een van de meest mysterieuze wateren in de Noordoostpolder, het is een behoorlijk grote plas met een afwijkende visstand. Er zwemmen per soort niet veel exemplaren rond als je het vergelijkt met de kanalen en de plas is ook maar vanaf een kant te bevissen. De vissen die er zwemmen zijn wel bijzonder groot en ik ben er dan ook van overtuigd dat hier meerdere recordvissen rondzwemmen.

De Vissoorten:
Heel veel baars; grote voorn; specimen brasem; Paling; snoek en karper.

Bijzonderheden:
De plas is alleen te bevissen vanaf de westoever en gebruik van lokvoer is verboden.