Charissa 2e en Anouska 3e bij de Youth Challenge aan het Beukerskanaal

Maandag, 27 augustus 2018

Op zaterdag 18 augustus deden de twee juniorleden. Charissa U15 en Anouska U25 mee aan de Youth Challenge. Dit keer was het de beurt aan Sportvisserij Oost-Nederland om dit landelijke jeugd evenement te organiseren. Plaats van strijd was het Beukerskanaal met als deelname veel toppers van het Nederlandse jeugdvissen. Zo was ook de complete NK groep van sportvisserij Limburg met o.a. Stefan Gommans aanwezig. Dat het een moeilijke visserij zou worden stond van tevoren al vast. Eerdere oefensessies door andere teams hadden de afgelopen weken al aangetoond dat het vangen van bonusvissen vaak een kwestie van geluk was. Ook nu werden veel kleine vissen gevangen met af en toe een brasem erbij. De winnaars moesten dan ook gezocht worden bij diegenen die het geluk hadden om een of meerdere brasems in het netje te deponeren.

Charissa werd gecoacht door Geertje Veenstra en Anouska door haar vader Jannes. Charissa ving regelmatig vis waaronder enkele mooie blankvoorns en windes. Soms stagneerde het vangen maar dankzij de goede coaching van Geertje lukte het Charissa de beet weer op gang te brengen. Ook bij bij Anouska viel de beet af en toe weg maar ook door het goede coachen van Jannes lukte het weer de vis op de stek te krijgen. Tegen het einde viel bij Charissa een vis van de haak tijdens het landen en dat kostte haar waarschijnlijk de overwinning bij de U15. Geertje coachte haar naar een prachtige tweede plek met slechts 10 gram verschil met de winnaar Christiaan Dijkstra uit Friesland. Jannes coachte zijn dochter naar een keurige 3e plek bij de U25.
De volgende wedstrijd is op 8 september het NK junioren waarvoor Anouska en Charissa zich hebben geselecteerd. Dus leden van ‘t Poldervoorntje kom onze meiden aanmoedigen op 8 september aan het Beukerskanaal.