VIScursus Jeugd

Jeugdviscursus 9 t/m 12 jaar.

Op zaterdag 19 mei wordt er weer een jeugdviscursus gegeven door de erkende vismeesters van hengelsportvereniging ’t Poldervoorntje. De cursus start om 09.30 in het buurthuis “Espelervaart” Atlantischestraat 18 in Emmeloord.
Het ochtend programma bestaat uit een theorie gedeelte over de biologie van de vis en zijn leefomgeving, afgewisseld met een aantal praktische oefeningen, waaronder de omgang met de vis en de natuur als ook het visveilig onthaken van een gevangen vis.
Na de verzorgde lunch gaan we dan onder begeleiding van onze vismeesters en viscoaches samen vissen in wijkpark De Erven. Alle benodigde materialen voor het vissen zoals hengel, tuigjes en aas, worden door ‘t Poldervoorntje deze dag beschikbaar gesteld.

Visdiploma, Jeugdvispas en gratis hengel met tuigje.
Na het afronden van de viscursus ontvangen alle deelnemers een “basisdiploma vissen”. Nieuwe leden mogen ook de hengel met tuigje gratis mee naar huis nemen. Daarnaast ontvangen ze ook de officiële jeugdvispas via ’t Poldervoorntje, zodat ze ook de benodigde vergunning hebben om te mogen vissen in de wateren in en om Emmeloord en vele wateren in de rest van Nederland. Ook mogen ze dan als lid gelijk meedoen met de vele activiteiten die door de jeugdafdeling van ’t Poldervoorntje worden georganiseerd, waaronder o.a. de jeugdcompetitie, viskamp en vele uitstapjes en cursussen.
Deze jeugdviscursus is speciaal geschikt voor de jeugd van 8 tot 12 jaar die nog geen lid zijn van onze vereniging. Deelname aan deze jeugdviscursus, incl. lunch, lespakket, jeugdvispas en jaarlidmaatschap van ’t Poldervoorntje, kost € 25,00. De complete hengel mogen ze na afloop gratis meenemen, zodat ze ook gelijk kunnen gaan vissen.
Opgave is noodzakelijk en moet uiterlijk vrijdag 18 mei via emailadres: jeugdafdeling.poldervoorntje@xs4all.nl bij ons binnen zijn.

Samengevat:
Wanneer: Zaterdag 19 mei a.s., aanvang 09.30, einde ca. 16.00.
Waar: Buurthuis Espelervaart, Atlantischestraat 18 in Emmeloord.
Voor wie: Alle jeugd van 9 t/m 12 jaar (die nog geen lid is van ’t Poldervoorntje)
Opgave: Noodzakelijk aanmelden via jeugdafdeling.poldervoorntje@xs4all.nl
Kosten: € 25,00 Incl. drinken en lunch, lespakket, alle benodigde materialen, jeugdvispas en jaarlidmaatschap ’t Poldervoorntje. Ook de hengel met tuigje mag gratis mee naar huis.
Meenemen: Fiets, passende kleding en goed humeur!