Verslag karperkoppelwedstrijd

Woensdag, 24 mei 2017

Afgelopen vrijdag-zaterdag is er weer een karperkoppel wedstrijd gevist in de gehele Noordoostpolder. Deze wedstrijd hebben we in samenwerkingsverband georganiseerd met Hsv Vissie Vissie.
Maar liefst 20 koppels hadden zich aangemeld voor deze wedstrijd, Vrijdag avond 18.30 verzamelden alle koppels zich op De Deel te Emmeloord om een stek te loten voor de wedstrijd.

Nadat iedereen zijn stek gevonden had en de hengels erin lagen kon het niet heel lang wachten voordat de eerste vissen gemeld zouden worden. En dat was ook niet zo. Om 20.00 werd de eerste vis gemeld en er volgden meer. Er werden totaal maar liefst 51 karpers gevangen waarvan 4 mooie spiegelkarpers die door het Poldervoorntje uitgezet zijn de afgelopen jaren. Zaterdag om 12.00 moesten alle koppels stoppen en was er een prijsuitreiking met een hapje en een drankje in Buurthuis de Erven. Hier werden de winnaars bekend gemaakt. De nummers 3 waren Dennis en Kevin Halfwerk met 5 karpers. De nummers 2 waren Gerard en Geerjan Wolf met 6 karpers. En de nummers 1 staken met kop en schouders boven de rest uit met maar liefst 9 karpers: Jan Rense Brouwer en Mark Schotanus. De wedstrijd werd in samenwerking met Topsecret Holland uitgevoerd waardoor er mooie prijzen te verdelen waren onder de winnaars.
Iedereen bedankt voor jullie deelname en gezelligheid en tot de volgende wedstrijd!