Karper koppelwedstrijd 2017

Zondag, 4 juni 2017

Op 19 en 20 mei heeft Hsv 't Poldervoorntje in samenwerking met Hsv Vissie Vissie een karper koppelwedstrijd georganiseerd in de Noordoostpolder. Naast de vele vangsten werden ook een aantal spiegelkarpers gevangen. Tot nu toe is dit de eerste terugmelding van een spiegelkarper die ruim boven de 20 pond weegt. Het betreft spiegelkarper nr 78 welke in 2012 is uitgezet in de Urkervaart met een gewicht van 2450 gram. Momenteel weegt deze karper maar liefst 13500 gram!! dit is een gewichtstoename van maar liefst 11050 gram in amper 5 jaar tijd.

De volgende foto's waren helaas te onduidelijk om het schubben patroon van de spiegelkarper goed te vergelijken met onze database. Toch zwemmen dit soort vissen rond in de Noordoostpolder.