Verslag karpervissen Toms Creek

Maandag, 12 juni 2017

Op zaterdag 10 juni was het de perfecte dag om de karpervijver van Tom's Creek onveilig te maken met de leden van het Poldervoorntje. 's Morgens om 8 uur hadden zich 10 leden gemeld welke in onderling goed overleg gezellig 2 aan 2 aan de waterkant gingen zitten. Leo was er als de kippen bij om de eerste karpers eruit te slepen, terwijl anderen voor de eerste keer met de lange stok gingen vissen en daarbij wel wat tips en trics van locale experts nodig hadden. De zon was praktisch continue aanwezig en zorgde voor een heerlijke temperatuur.

Opvallend was de stekwisseling halverwege van Andries. Hij ging meer in een hoekje zitten en ineens stond de Tenkara hoepeltje krom. Na een spectaculaire dril was daar weer een mooi karper. Dat dit niet de laatste werd bleek tijdens het wegen wel, want Andries had bijna 36 kilo met deze stok uit het water weten te slepen. Ook Thijs en Hans hadden het met de stok geprobeerd met wisselend succes. Harry en Jaap D ( er was er nog 1 ) hebben als nieuwelingen ervaren hoe gaaf de method visserij is. Ook voor nieuwelingen Keimpe en Jaap Vis was deze dag zeer geslaagd. Jaap wist bijna 20kg te vangen en Keimpe had zelfs het meeste van iedereen met ruim 45 kilo. Gerald had een nieuwe korte karperstok uitgeprobeerd en ving hier regelmatig kleine vis mee, zo ook nogal wat kolblei wat een verrassing was. Sander en Leo zaten op een mooi plekje waar ze met het lichte pennetje onder de kant menig karper wisten te verleiden de pellet te pakken. Leo had met een karper van ruim 7 kilo dan ook vermoedelijk de grootste van de dag gevangen.

Uiteindelijk hebben we onder het genot van een hapje en een drankje wat ludieke prijzen uitgekeerd. Keimpe voor de meeste vis, Andries voor de meeste vis aan de vaste stok en voor Harry als aanmoediging voor de minste kilo's. Totaal is er met 10 man bijna 280 kilo vis gevangen.