Verslag De Grieten

Woensdag, 23 mei 2018

Zaterdag 19 mei stond de selectie Oost Nederlands teamkampioenschap dobberdragend aan het Beukerskanaal op het programma. De week daaraan vooraf gaande hebben we als team getraind aan het Beukerskanaal en hebben naar aanleiding van de opgedane ervaringen de tactiek en strategie bepaald voor de selectiewedstrijd. Ons teamlid Charissa mocht helaas niet meedoen aan de selectiewedstrijd omdat ze te jong bleek te zijn. Haar plaats werd ingenomen door Jannes. Om 8.00 uur was het verzamelen in de Meenthe in Steenwijk waar de loting plaatsvond. Er waren 10 teams ingeschreven met totaal 50 deelnemers, 5 personen per team, verdeelt in 5 vakken.

Jannes lootte de kopplek A1, Geertje B6, Ik zelf (Jantina) C7, Anouska D3, Monique E9
Om 9.50 uur is het zwaar voeren en om 10.00 uur start van de wedstrijd.
Al snel werden links en rechts van mij de eerste kolbleitjes gevangen. Charissa is vandaag de assistent coach en kan alles goed overzien. Ik zelf heb al snel de eerste vis, alleen zit de vaart er niet echt in. Regelmatig heb ik beet, met een paar missers tot gevolg. Snel een nieuwe haak erop en vervolgens ving ik een mooie vis. Erna bleef het even stil, af en toe een baarsje maar helaas telden deze niet mee. Deze gelijk na het onthaken weer teruggezet. Van de coach Herman hoor ik dat Jannes een grote karper heeft gevangen, dat is geweldig nieuws. Nadat het bij mij even stilviel, kreeg ik de vis toch weer op de plek. en ving een half uur voor tijd nog een paar mooie vissen.
Om 1400 uur klonk het eindsignaal
Jannes viste een 1e plek in het vak met ruim 8350 gram, Geertje viste een 4e plek met 1410 gram, Ikzelf viste een 3e plek met 1980 gram, Anouska viste een 8e plek met 560 gram en Monique viste een 9e plek met 470 gram.
Totaal 25 punten voor het klassement.
Na het inpakken gingen we weer terug naar de Meenthe waar de prijsuitreiking plaatsvond.
De Grieten van ’t Poldervoorntje zijn 4e geworden!
Wat een geweldig resultaat!! We zijn allemaal supertrots, fantastisch.
Vol goede moed op naar de volgende wedstrijd.
Bij deze bedanken we onze sponsoren
’t Poldervoorntje en Mario en Mirabel Roobol van de Catfish.

Groet Jantina