Selectie NK jeugd

Donderdag, 5 juli 2018

Zaterdag 16 juni stond de Federatief kampioenschap / selectiewedstrijd voor de NK junioren op het programma. Deze wedstrijd vond plaats in het Beukerskanaal bij Steenwijk. Namens 't Poldervoorntje deden Anouska en Charissa mee. Anouska in de categorie U25 Charissa in de categorie U15 Om 8.00 uur werd er geloot in de Meenthe in Steenwijk Na de loting gingen we gelijk op weg naar het Beukerskanaal waar aangekomen direct met het opbouwen van de stek kon worden begonnen..

Om 10.00 uur begon de wedstrijd en dat het een moeilijke visserij zou worden hadden we wel verwacht. De aanbeten waren schaars en erg voorzichtig.
Erg opletten geblazen met aanslaan.
De vangst bestond voornamelijk uit kleine kolblei en voorn.
Over de hele wedstrijd hebben beide meiden regelmatig hun visje weten te vangen maar daar moesten ze wel hard voor werken.
Net voor het eindsignaal klonk haakte Charissa, op dat moment gecoached door geertje Veenstra, een mooie bonus vis, een vis waar ze de hele wedstrijd op gehoopt had te vangen. Door gebrek aan ervaring en door de spanning stootte ze tijdens het scheppen de vis van de haak. Voor de nog zeer jonge Charissa was dit een hevige teleurstelling want met die vis in het net had het er voor haar rooskleuriger uitgezien. Dat was echt balen, maar ook deze pech hoort helaas ook bij het vissen. Een leermoment voor Charissa.
Niet veel later klonk om 14.00 uur het signaal einde wedstrijd.

Nadat gewogen was bleek dat Anouska 820 gram en Charissa 630 gram gevangen had.

De verwachting kwam uit, het bleek grammen werk.

Om 15.00 uur was de prijsuitreiking in de Meenthe en toen bleek dat beide dames zich geplaatst hadden voor het NK jeugd.
Supergoed gedaan allebei! Op naar het NK Jeugd.

Jantina Vaandrager