Dames kampioenschap

Donderdag, 5 juli 2018

Op zaterdag 23 juni moesten de Grieten aantreden voor het Federatief Dameskampioenschap in het Ommerkanaal in Ommen. Met Samantha de Lange erbij waren de dames van ’t Poldervoorntje ruim vertegenwoordigd.

Om 8.00 uur vond de loting plaats in het Tegelhuys in Ommen, waarna ieder de waterkant opzocht. Het Ommerkanaal ligt in een prachtig natuurgebied en heeft een vrij steile oever met helder water en waterplanten (lelievelden) in de zone en wordt gerekend tot het zo genaamde type I snoek-zeelt water. De visstekken waren voorzien van prachtige nieuwe vissteigers waarop de dames konden zitten als prinsessen.
Om 10.00 uur begon de wedstrijd.
Gelijk vanaf het startsignaal kwamen de eerste vissen boven water.
Het is een prachtig viswater, maar het was wel op letten met de leliebladen.
Als je niet goed oplette en niet snel genoeg reageerde zwom de vis de lelies in en was je de vis kwijt.
Monique ving mooie grotere vissen op de kopstek. De hele wedstrijd werden er mooie vissen gevangen en ook flinke aantallen.
Ik haakte een mooie vis, pakte mijn schepnet maar deze bleef achter mijn jas steken, schoot los en belandde in het water. Gelukkig met wat hulp heb ik mijn netje toch nog kunnen redden. Dat was even schrikken met het gevolg dat ik even van slag was.
Maar ik was niet de enige ook bij Monique ging het schepnet te water.
Er stond een flinke gure wind, maar gelukkig bleef het wel droog.
Er werd de hele tijd goed gevangen. Geertje verspeelde een kapitale vis evenals Charissa. Anouska twijfelde tussen de match- en de vaste stok. Om 14.00 uur klonk het eindsignaal en kon het wegen beginnen. Miranda bleef maar 200 gram verwijderd van het podium
De prijsuitreiking was in het Tegelhuys en toen we daar binnen kwamen werden we allemaal verrast met een grote gehaktbal en met een drankje.
Sjapo wat een geweldige service!

Uitslag:

1e  Monique Kars Poldervoorntje 4460 gram
2e Jantina Vaandrager Poldervoorntje 4010 gram
3e Geertje Veenstra Poldervoorntje 3210 gram
4e Miranda Klein De Rietvoorn 3000 gram
5e Charissa Vaandrager Poldervoorntje 2330 gram
6e Samantha De LangePoldervoorntje 1400 gram
7e Anouska Kars Poldervoorntje 910 gram
82 Hilly Sok De Rietvoorn 540 gram

Een geweldig resultaat voor de Grieten van 't Poldervoorntje!
Het hele podium zag roze!

Jantina Vaandrager