Damesbokaal Sappermeer

Donderdag, 5 juli 2018

De netten waren nog niet gedroogd van het oostelijk kampioenschap of de volgende wedstrijd stond alweer op het programma van de Grieten van ‘t Poldervoorntje. De volgende ochtend, zondag 24 juni togen we al voor dag en dauw op weg naar Sappemeer want daar werd door Hengelsportsappemeer de Dames bokaal 2018 georganiseerd in het Winschoterdiep bij Sappemeer. We moesten deze dag vroeg uit de veren want om 8.00 uur zou de loting zijn in het Wijkcentrum de kern in Hoogezand en om 08.45 uur zou er vertrokken worden naar de visstekken aan het het Wintschoterdiep.

De omstandigheden waren niet gemakkelijk toen om 10.00 uur het startsein werd gegeven. Er viel een druilig regentje en tevens een stevige bries met een flinke stroming. De organisatie was perfect en het lag niet aan hen dat pluvius ons niet gunstig gezind was.
Vanaf het begin ving ik regelmatig een pos, verder kon ik helaas nog geen andere soort te pakken krijgen.
Herman kwam langs en die vertelde dat de andere teamleden ook allemaal al vis hadden.
Ook deze keer was het hard werken om een vis te haken. Omstandigheden waren te vergelijken met die van het Beukerskanaal. Toch vingen we allemaal regelmatig vis.
De hele wedstrijd door. Op 11 meter ving ik nog 2 wat grotere vissen dan die ik al had.
De andere dames van de Grieten die vrijwel allemaal aan de andere kant van het parcours zaten vingen vooral voorn.
Om 13.30 uur klonk het eindsignaal en kon er gewogen worden.
De vangsten verschilden niet zoveel van elkaar en we zaten allemaal dicht bijelkaar. Dat de feeder het verschil zouden maken stond bij ons al bij voorbaat vast.
Het werd dan ook erg spannend.
Na alles weer ingeladen te hebben gingen we terug naar het Wijkcentrum in Hoogezand voor de prijsuitreiking.

Er waren geldprijzen voor de nummers 1 t/m 5 en een tray eieren voor de nummers 6 t/m 9
Geertje werd 6e met 1268 gram
Charissa werd 8e met 1113 gram
Monique werd 11e met 1026 gram
Ikzelf werd 12e met 957 gram
Anouska werd 17e met 823 gram

In totaal deden er 24 dames mee, wat een geweldig initiatief van Hengelsport Sappemeer! En als klap op de vuurpijl volgde er na afloop een verloting, waarbij iedereen prijs had. Gesponsord door vele bedrijven, fantastisch! Het was een ontzettend leuke dag, veel nieuwe mensen ontmoet en gesproken en vooral heel veel plezier gehad. Ook was het een hele spannende reis naar huis, het was in totaal voor Charissa en mij 300 km naar huis en dat met een tray eieren op schoot haha. Gelukkig zijn ze allemaal heel aangekomen en hebben ze de reis overleefd.

Jantina