Verwijderen waterplanten wijk de Erven

Maandag, 22 juli 2019

Aannemersbedrijf Netjes uit Kampen is vandaag begonnen met het verwijderen van de waterplanten in de Erven. Dit gebeurd dit jaar niet op de traditionele maai wijze maar er word geharkt. De boot haalt eerst het grootste deel van de planten eruit. Als dit gebeurd is gaat de boot er nogmaals doorheen met een hark achter de boot, op deze manier komen de overige planten inclusief wortel boven drijven. Wij gaan ervan uit dat op deze manier de planten beter beheersbaar worden. Dit alles hebben we als vereniging kunnen regelen met Waterschap Zuiderzeeland zodat dit park weer bevisbaar word voor alle leden. Er word ook nog steeds gesproken over de andere wijk parken zodat ook daar weer goed gevist kan worden door de vissers.