Jeugd/ ouderkoppelwedstrijd

Maandag, 14 september 2020

Op zaterdag 26 september organiseert de jeugdafdeling van HSV ’t Poldervoorntje weer de jaarlijkse “jeugd/ouder koppelwedstrijd” in Emmeloord! Als jeugdlid (t/m 16 jaar) ga je dan samen met bijvoorbeeld je vader, moeder, broer of zus (18+) een koppel vormen waarmee je samen de wedstrijd gaat vissen. Helaas kan dit jaar niet gevist worden met iemand van buiten je eigen huishouding i.v.m. de corona maatregelen. Je mag dus alleen samen met een volwassene (18+) uit je eigen huishouding deze wedstrijd gaan vissen.

Voor deze wedstrijd regelen wij een wedstrijdvergunning, zodat je volwassen medevisser voor deze wedstrijd geen vispas hoeft aan te schaffen om mee te mogen doen!
Alleen de jeugdvisser heeft een jeugdvispas van ’t Poldervoorntje nodig. Daarnaast kunnen wij in geval van “hengelnood” wel een hengel voor de ouder beschikbaar stellen, maar laat dit dan even bij je opgave aan ons weten.

De locatie zal nog worden bepaald aan de hand van de hoeveelheid deelnemers, maar zal in Emmeloord worden gehouden.
We loten de stekken om 08.00 en starten met vissen om 08.30.
De wedstrijd duurt tot 11.00 waarna we de vangsten gaan wegen en tellen.
Uiterlijk 11.45 hopen we dan klaar te zijn om de prijzen uit te kunnen reiken.

De regels voor deelname:

• Ieder koppel bestaat uit een jeugdlid (jeugd)vispas houder t/m 16 jaar van HSV ’t Poldervoorntje samen met een volwassene van 18 jaar of ouder uit het zelfde huishouden.
  • Als koppel vis je samen op dezelfde stek, maximaal 2 meter uit elkaar.
  • Er mag per persoon maar met 1 hengel tegelijk worden gevist. (dus 2 hengels per koppel)
  • Zowel vissen met een vaste stok als met de feederhengel is toegestaan.
  • Er mag alleen met de volgende aassoorten worden gevist: brood, mais, maden, wormen of casters.
  • Vissen (aas aan de haak) en voeren mag pas na het startsignaal!
  • Bij het eindsignaal moet je de hengel gelijk binnenhalen!
  • De vis moet worden bewaard in een ruim leefnet van minimaal 2 meter lang.
  • Elke gevangen vis per koppel geeft 1 punt en iedere 100 gram ook 1 punt.
  • Gevangen snoek, snoekbaars en paling tellen niet mee en mogen ook niet worden bewaard! Deze vissoorten moet je dan ook met de beste zorg behandelen en direct weer terugzetten.
  • In alle niet omschreven zaken die zich kunnen voordoen, beslist het bestuur van de jeugdafdeling.

Deelname kost € 5,00 per koppel.

Om mee te kunnen doen is opgave nodig! Geef je koppel vóór zaterdag 19 september op door een mailtje te sturen naar: jeugdafdeling.poldervoorntje@xs4all.nl
Vermeld in de opgave:

• Je eigen naam.
  • Naam van je koppeldeelnemer.
  • Adres en telefoonnummer i.v.m. corona administratie.

Let op! Na opgave word er alleen in antwoord op het mailadres van de opgever gecommuniceerd. Deze dient er dus zelf voor te zorgen dat zijn koppelaar op de hoogte wordt gehouden van de verdere informatie!

Tot ziens op 26 september!

De jeugdafdeling HSV ’t Poldervoorntje.