Chillers marathon 2021

Woensdag, 8 september 2021

Afgelopen week is de Chillers marathon weer gevist aan de Urker vaart bij café Chillers. Zes koppels zaten ruim twintig uur non stop aan de waterkant en hoewel het weer fantastisch was liet de vis het zeker in vergelijking met andere jaren afweten. Toch was er weer meer dan genoeg reden om te lachen. Zo wist Henk Weening een mooie snoek te vangen aan de vaste stok die een poosje later aan zijn net ontsnapte; stond er midden in de nacht een van de vissers in zijn ondergoed in het kanaal omdat er een hengel deel zoek was enz.

Ook de catering was weer uitstekend. Naast het lekkere eten van Chillers wist Hans Steverink weer een heerlijk Engels ontbijt in elkaar te flansen en kregen we tussen de middag een lekkere grill burger. Bart Wierda kwam in de vroege morgen met lekkere verse koffie en wist weer een aantal prachtige foto's te schieten. Het bleef ook overdag een moeizame visserij waarbij enkelen over de hele dag slechts twee visjes wisten te vangen. Na de wedstrijd volgde de prijsuitreiking bij Chillers op het terras en dankzij de sponsoring hadden we heel wat mooie prijzen. Chillers had als hoofdsponsor maar liefst 300 euro aan diner bonnen in het prijzenpakket gestoken ! Ook Raven Steenwijk, Raven Lelystad en Johnny Vrind van De Visvrind uit Wolvega hadden de nodige prijzen gesponsord waardoor elk deelnemend koppel met prijs naar huis ging.
Uitslag:
1e Harrie van Balen en Jaap Drooger met ruim 33 kg.
2e Jan Willem Mather en Joran Visscher met ruim 26 kg
3e Piet van de Berg en Bert Westerhof met ruim 15 kg
4e Henk Weening en Chris Weening met ruim 13 kg.
5e Evert van de Broek met zijn zoon met ruim 9 kg.
6e Eeuwe Weening en Rick Weening met ruim 6 kg.

Zo kan het vissen gaan. Een week eerder nog een eerste plaats maar nu laatste. Het blijft vissen en het is ook elke keer weer anders. Dat is wat deze hobby zo mooi maakt. Alle deelnemers vonden het weer een zeer geslaagd evenement en kijken al weer uit naar volgend jaar. Dank aan alle sponsoren en byzondere dank aan Chillers voor niet alleen de sponsoring maar ook de uitstekende maaltijd. Ook dank aan Hans Steverink en alle andere vrijwilligers die deze marathon weer mogelijk maakten.