Viscursus jeugd

Woensdag, 20 april 2022

Op zaterdag 14 mei wordt er weer een jeugdviscursus gegeven door de erkende vismeesters van hengelsportvereniging ’t Poldervoorntje. De cursus start om 09.30 in het buurthuis “De Erven”, Amstelland 2 in Emmeloord. Kom dus samen met je vriendjes en/of vriendinnetjes deze cursus volgen, zodat jullie deze zomer gezellig samen aan de waterkant kunnen gaan zitten vissen!

Het ochtend programma bestaat uit een theorie gedeelte over de biologie van de vis en zijn leefomgeving, afgewisseld met een aantal praktische oefeningen, waaronder de omgang met de vis en de natuur als ook het visveilig onthaken van een gevangen vis.
Na de verzorgde lunch gaan we dan onder begeleiding van onze vismeesters en viscoaches samen vissen in wijkpark De Erven. Alle benodigde materialen voor het vissen zoals hengel, tuigjes en aas, worden door ‘t Poldervoorntje deze dag beschikbaar gesteld.

Visdiploma, Jeugdvispas en gratis hengel met tuigje.
Na het afronden van de viscursus ontvangen alle deelnemers een “basisdiploma vissen”. Ook de hengel met tuigje mogen jullie na afloop mee naar huis nemen. Daarnaast ontvang je als nieuw lid ook de officiële jeugdvispas via ’t Poldervoorntje, zodat je ook de benodigde vergunning hebben om te mogen vissen in de wateren in en om Emmeloord en vele wateren in de rest van Nederland. Ook mag je dan als lid gelijk meedoen met de vele activiteiten die door de jeugdafdeling van ’t Poldervoorntje worden georganiseerd, waaronder o.a. de jeugdcompetitie, viskamp en vele uitstapjes en cursussen.
Deze jeugdviscursus is speciaal geschikt voor de jeugd van 8 tot 12 jaar die nog maar weinig vis ervaring hebben. Deelname aan deze jeugdviscursus, incl. lunch, uitgebreid lespakket, kost € 7,50 voor leden en € 27,50 voor niet leden (= incl. jeugdvispas). De complete hengel mag je na afloop gratis mee naar huis nemen, zodat je ook gelijk kunnen gaan vissen.

Opgave is noodzakelijk en moet uiterlijk woensdag 11 mei via emailadres: jeugdafdeling.poldervoorntje@xs4all.nl bij ons binnen zijn.